Pytanie:
Czy można latać do tyłu, jeśli masz naprawdę silny wiatr w przód?
Leonard Tan
2019-06-06 11:00:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy można latać samolotem do tyłu, jeśli masz naprawdę silny wiatr w przód? Mam na myśli to, że kiedy jesteś w górze, masz dodatnią prędkość i przepływ powietrza nad skrzydłami, ale masz ujemną prędkość względem ziemi.

Nie sądzę, aby wiatr w przód był największym czynnikiem wpływającym na latanie do tyłu ...
Przepraszam, nie rozumiem, co masz na myśli.
Tak, jest to możliwe i byłem tego świadkiem z ultralightami, ale brakuje ci dwóch słów kluczowych ** stały ** i ** nie turbulentny **, w przeciwnym razie naprawdę struny wiatr sprawi, że będziesz latać do tyłu, w górę, w dół ...
Dzieje się to cały czas z modelami samolotów.
@jean i user40476 wyjaśniają mój punkt widzenia, przepraszam. Przepływ wiatru czołowego niekoniecznie musi całkowicie otaczać obwiednię lotu samolotu, więc strukturalnie i turbulencyjnie nie byłoby to wykonalne w wielu scenariuszach. Samolot przeszedłby zbyt wiele różnych stresorów, do których skrzydła nie zostały zaprojektowane.
Wstecz w stosunku do którego układu odniesienia?
Niektóre powiązane treści pojawiają się tutaj jako odpowiedzi na podobne pytanie - https://aviation.stackexchange.com/questions/21833/could-a-plane-land-vertically-in-a-strong-headwind
Niektórzy piloci mikrolotów twierdzą, że latali po `` okrążeniach pionowych '', startując pod silnym wiatrem, zwalniając podczas wznoszenia, tak że są wypychani z powrotem wzdłuż pasa startowego, dopóki nie są w stanie wykonać bardzo stromego podejścia końcowego
Potencjalny właściciel An2 wykrył ...
Jako marynarz mogę ci powiedzieć, że jest możliwe (a zrobiliśmy to nawet dla chichotów), aby żeglować do tyłu, więc dlaczego nie latać również do tyłu?
Było to powszechnie obserwowane na początku I wojny światowej (wielkiej wojny), kiedy wolniejsze samoloty lądowały na silnym wietrze. Jestem pewien, że dzieje się tak również w przypadku dziwnych AN-2, chociaż ich piloci mogą próbować "utrzymać pozycję".
Kiedyś spędziłem pół godziny obserwując robiącego to kruka, najwyraźniej „dla zabawy”. Zacznij od przysiadu na kamiennej ścianie, wystartuj i wspinaj się pod kątem około 45 stopni, idąc do tyłu, krab bokiem pod kątem 90 stopni do kierunku wiatru, a następnie wykonaj podejście do lądowania z wiatrem bocznym z powrotem do punktu startowego. Przeleciał około 10 takich „obwodów”, zanim (prawdopodobnie) się znudził i odleciał gdzieś indziej.
@Harper-ReinstateMonica Człowieku, niebiosa z pewnością dobrze cię wynagrodzą za szerzenie miłości do An-2!
Jedenaście odpowiedzi:
bogl
2019-06-06 11:49:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, oczywiście! Jeśli Twoja prędkość lotu jest mniejsza niż prędkość wiatru czołowego, dron poleci do tyłu względem ziemi. speed vector graph

Przykładowe filmy:

Pamiętaj jednak ten przeciwny wiatr nie może spowodować, że samolot poleci do tyłu w otaczającym powietrzu. Stały wiatr nie wpływa na prędkość.

Absolutnie prawdziwe. Biorąc pod uwagę teraz warunki do startu, wiatr czołowy jest pomocny w zapewnianiu siły nośnej przy starcie, jednak może być bardzo niebezpiecznym czynnikiem w przypadku uskoku wiatru. Wyobraź sobie wiatr pod wiatr podczas startu, który nagle zatrzymuje się lub zmienia kierunek, w którym wpadasz w niebezpieczny stan. W przypadku przewidywalnego uskoku wiatru lot zostaje odwołany.
Myślę, że jeden z pierwszych dowodów na istnienie strumienia strumieniowego został odkryty w taki sposób.
Kluczem jest tutaj „względem ziemi”. Kiedy przeczytałem pytanie, pomyślałem, że OP oznacza, że ​​samolot leci do tyłu w stosunku do powietrza - co nie byłoby możliwe, gdyby nie odwrócenie skrzydła ...
Ważne ostrzeżenie dotyczące pierwszego filmu: włącz wyciszenie!
@JohnDvorak Dzięki! Właściwie nigdy nie oglądałem tego z dźwiękiem. 8-)
Podejrzewam, że w większości samolotów (nie we wszystkich) wiatr szybszy niż potrzebny do utrzymania wysokości byłby raczej burzliwy.
@WGroleau Niekoniecznie, zwłaszcza w górę. Wiatry w górze mogą być dość silne, ale nie są szczególnie burzliwe. W rzeczywistości dość często unosi się silny wiatr i nadal latają płynnie.
Płynny wiatr o prędkości większej niż 600 km / h?
quiet flyer
2019-06-06 17:19:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, robiłem to wiele razy na lotni, a przynajmniej raz w Cessnie 152. W tym drugim przypadku wiatr w górze był znacznie silniejszy niż przy ziemi - głupotą byłoby startować, a nawet taksówką przy wietrze z poziomu gruntu wystarczająco silnym, aby latać do tyłu lekkim samolotem.

Możesz obejrzeć ten film przedstawiający lot przy zerowej prędkości względem ziemi (nie jestem pilotem!) -

Zwróć uwagę na brak jakichkolwiek przeszkód, które powodowałyby turbulencje pod wiatr szybowca. Ponadto stabilna masa powietrza morskiego, schłodzona od dołu przez zimną wodę oceanu, przyczyniła się do tego, że tutaj panowały gładkie, wolne od porywów warunki. W wielu innych sytuacjach manewrowanie blisko ziemi przy niskiej prędkości przy tak silnym wietrze byłoby niebezpieczne.

Nie wiedziałem, że lotnie również używają holowników pushback :)
W Wielkiej Brytanii nazywa się to „wiszącą wichurą”, czy gdzie indziej jest tak samo?
Nie jestem pewien, Dave, to dla mnie nowość
@flawr Hmm… Skoro „podwozie” lotni faktycznie podnosi się na „holownik” zamiast używać haka holowniczego, czy to czyni go supertugiem?
mongo
2019-06-06 21:24:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Byłem tam, zrobiłem to. Słabo prognozowany zimny front sprawił, że kiedyś leciałem do tyłu Cessną 172 nad Altoona, IFR (zasady lotu według wskazań przyrządów) w nocy. Centrum kilkakrotnie prosiło mnie o zweryfikowanie mojego kursu. Kiedy stało się dla nich jasne, zapytali mnie o moje zamiary. Powiedziałem im, że mam dużo paliwa i mogę dalej czekać około godziny. Wiatry ustąpią po około 20 minutach.

Kontroler (i wszyscy inni duzi chłopcy na częstotliwości środkowej) byli trochę niedowierzający. Kontroler w końcu dał mi czas EFC (Oczekuj dalszego zezwolenia), co miało sens.

Podczas tej podróży anemometr w Rocky Mount, NC zepsuł się z prędkością 140 mil na godzinę, zgodnie z FSS (stacja obsługi lotów). Drugim problemem były fale górskie nad górami Blue Ridge iw mniejszym stopniu nad Pensylwanią. Wymagało to prześwitu blokowego, ponieważ prądy wznoszące przekraczały moje możliwości zniżania, a prądy opadające znacznie przekraczały możliwości wznoszenia. Nie było jednak problemu z utrzymaniem minimalnych wysokości IFR (zasady lotu według wskazań przyrządów) i MVA (minimalna wysokość wektorowania) dla środka.

To musiała być dość ciekawa noc!
Całkiem dziki. Jak wielu ludzi może już zdawać sobie sprawę, jednym poważnym problemem w spotkaniu z falą na dużych wysokościach jest trzepotanie, ponieważ podatność na trzepotanie jest zasadniczo funkcją TAS, więc pozostawanie poniżej poziomu gruntu Vne IAS nie zawsze zapewni ci bezpieczeństwo. Tak więc istnieje granica tego, o ile możesz ostrożnie zwiększyć prędkość, aby zejść w dół.
Podczas tego lotu jazda przebiegła gładko, ale zgłosiłem turbulencje jako silne, z adnotacją, że jazda przebiegła gładko. Zostało to trochę omówione, a przełożony w FSS wskazał, że uważa, że ​​to najlepszy sposób na zgłoszenie jazdy. Vne moim zdaniem nie wchodziło w grę. Nie miałem rekwizytu CS, a przywrócenie mocy do biegu jałowego przy -50F nie jest dobrym pomysłem. Więc utrzymywałem około 1700 obrotów na minutę i ustawiłem VSI na 2000 fpm. To było przynajmniej znajome terytorium. Miałem O2.
Cześć mongo, dziękuję za podzielenie się swoją historią. Ale chciałbym zapytać: „JEŚLI nadal lecisz do tyłu, dopóki nie masz paliwa i nie ma innych miejsc do lądowania, co powinieneś zrobić?”.
Przy okazji przepraszam za bardzo późną odpowiedź
Wybierz lotnisko z wiatrem przed wyczerpaniem paliwa.
David Richerby
2019-06-06 16:40:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak. Podczas lotu samolot dba tylko o to, jak powietrze przepływa przez jego skrzydła; to, jak szybko powietrze porusza się względem ziemi, nie ma znaczenia.

Juan Jimenez
2019-06-06 20:55:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Rzeczywiście. Kiedy byłem dzieckiem w latach sześćdziesiątych, łowiłem ryby na moście przy wschodnim krańcu lotniska Isla Grande (TJIG) w San Juan w Puerto Rico. Widziałem wielką, ciemną i wysoką kolumnę czegoś obracającego się i wirującego na drugim końcu lotniska, i zatrzymałem policjanta idącego jego rytmem, aby mu powiedzieć, że myślałem, że to pożar. Jego oczy zrobiły się ogromne, złapał mnie i uciekł w poszukiwaniu bezpieczeństwa w pobliskim budynku mariny Club Náutico. To był bicz wodny - tornado nadciągające z zatoki San Juan. Doskonale pamiętam, jak dwa samoloty próbowały wylądować na pasie 27 i leciały do ​​tyłu - helikopter PRANG Huey i Cessna 172. Jeden z nich rozbił się gdzieś indziej, ale nie pamiętam, który ani gdzie. To był widok, którego nigdy nie zapomnę - ten i ten, w którym moja mama gorączkowo mnie szukała, ponieważ miejsce, w którym byłem, było teraz pokryte cynkowym pokryciem dachowym.

Na tym samym lotnisku, wiele lat później, byłem świadkiem "Champa" Aeronca 7AC próbującego wylądować przy silnym wietrze czołowym i unoszącego się w martwym miejscu nad wodą w pobliżu progu 9 pasa startowego. Mimo wszelkich starań pilot nie mógł posunąć się naprzód - silnik nie był wystarczająco mocny, aby rozwinąć prędkość lotu. To była bardzo głupia próba lądowania, IMO. Skręcił na zachód i wylądował na lotnisku Arecibo (TJAB). Gdy wiatr się uspokoił, wrócił.

Windshear
2019-06-06 22:01:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, jeśli są naprawdę silne wiatry, samolot może latać do tyłu względem ziemi , ale nigdy względem powietrza . Dzieje się tak, ponieważ samolot zawsze potrzebuje minimalnego przepływu wiatru nad skrzydłami, aby móc latać. Gdyby leciał do tyłu w stosunku do powietrza, nad skrzydłem byłby zerowy przepływ lub nawet ujemny przepływ wiatru.

Nie, mam na myśli to, że jesteś w górze, a wtedy wiatr jest większy niż prędkość przeciągnięcia samolotu. Masz pozytywny przepływ powietrza nad skrzydłem. Sprawdź znaczenie terminów „prędkość lotu” i „prędkość względem ziemi” w lotnictwie. Ale tak czy inaczej, dziękuję za próbę pomocy.
@LeonardTan: "Proszę sprawdzić znaczenie terminów„ prędkość lotu ”i„ prędkość względem ziemi ”w lotnictwie." - To drugi komentarz, w którym zakładasz, że ludzie na tej stronie nie wiedzą, jaka jest prędkość lotu i prędkość względem ziemi, * pytanie nie wspomina o prędkości powietrza i prędkości względem ziemi *, więc są one całkowicie nieistotne.
@JörgWMittag Zmieniłem pytanie. Czy teraz jest dobrze? Jeśli nadal nie jest w porządku, możesz edytować moje pytanie.
Neil_UK
2019-06-06 21:17:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Może się to zdarzyć podczas startu szybowca (szybowca) za pomocą wyciągarki przy silnym wietrze. Gdy szybowiec jest w powietrzu i pod szybszym wiatrem, wciągarka może zostać spowolniona do zatrzymania, a nawet ponownie wypłacona. Z oczywistych powodów nazywa się to „kitingiem” lub „startem latawca”. Aby uzyskać maksymalną wysokość z tego manewru, przydatne jest planowanie wstępne lub komunikacja radiowa między operatorem wciągarki a pilotem.

Raz spróbowałem (start wyciągarki przy silnym wietrze), przeliczyłem się przy powrocie i prawie wylądowałem na drzewach tuż przed progiem pola.
Rob
2019-06-07 04:14:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy można latać samolotem do tyłu, jeśli masz naprawdę silny wiatr w przód?

Definicja „latać do tyłu”: „ogonem w kierunku lotu”.

Tak, jest to możliwe, nawet z szybkim samolotem (odrzutowcem) i lekkim czołowym wiatrem; łatwiej w pionie.

Dowód:

dzięki za odpowiedź. Moje znaczenie „latania do tyłu” oznacza, że ​​masz prędkość i dodatni przepływ powietrza, ale prędkość względem ziemi jest wsteczna. Sprawdź znaczenie terminów „prędkość lotu” i „prędkość względem ziemi” w lotnictwie. W każdym razie Twoje filmy są fajne, dzięki!
@LeonardTan Mam nadzieję, że Twoje pytanie nie jest [jego duplikatem] (https://aviation.stackexchange.com/q/21833/40157) z wyjątkiem różnicy w szybkości (zero vs. wstecz). [Względna prędkość] (https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/move.html), ale chciałem wyjaśnić (dla wszystkich przeciwników), że mam na myśli cofanie się, a nie [odpowiedź na Wikipedia] (https://en.wikipedia.org/wiki/Ground_speed). Cieszę się, że podobały Ci się filmy. Widziałem odrzutowiec lecący 15 stóp nad ziemią do przodu (powoli) i do tyłu, stojąc na ogonie, ale nie byłem w stanie znaleźć przykładowego filmu w dostępnym czasie.
https://www.youtube.com/watch?v=B0mcZEnnK_U
https://www.youtube.com/watch?v=fr1Jl1jwLDg
Powyżej znajduje się kilka przykładowych filmów
moje znaczenie latania do tyłu to dodatnia prędkość lotu, ujemna prędkość względem ziemi.
Mój jest łatwiejszy: tylko ujemna prędkość względem ziemi (i oczywiście latanie bez zderzenia) niezależnie od prędkości i kierunku wiatru.
Prawdopodobnie [Rustan VariEze] (https://en.wikipedia.org/wiki/Rutan_VariEze) leci do tyłu, ponieważ ma canardę.
@LeonardTan: „Moje znaczenie„ latania do tyłu ”oznacza, że ​​masz prędkość i dodatni przepływ powietrza, ale prędkość względem ziemi jest odwrotna.” - W pytaniu nie ma absolutnie żadnej wzmianki o przepływie powietrza, prędkości powietrza i prędkości względem ziemi, a komentarze proszące o wyjaśnienie zostały dotychczas zignorowane. „moje znaczenie latania do tyłu to dodatnia prędkość lotu, ujemna prędkość względem ziemi” - znowu, nic z tego nie zostało określone w pytaniu.
@JörgWMittag Zmieniłem pytanie. Czy teraz jest dobrze? Jeśli nadal nie jest w porządku, możesz edytować moje pytanie.
chasly - reinstate Monica
2020-09-01 00:46:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, jest to możliwe i oto kilka dowodów

Podróż do tyłu

Steve Guluk
2019-06-08 02:42:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie ma to związku z prędkością naziemną, ponieważ jest głosowana, ponieważ prędkość naziemna jest po prostu produktem ubocznym zdarzenia.

JEŚLI wiatr czołowy jest większy niż prędkość potrzebna do wytworzenia siły nośnej i nie ma dalszego napędu, pod warunkiem, że statek powietrzny będzie poruszaj się do tyłu podczas lotu.

idoimaging
2019-06-06 21:43:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie. Pytanie brzmi: „Czy można latać samolotem do tyłu…”, na które odpowiedź brzmi „nie” dla wszystkich konwencjonalnych statków powietrznych (tych, które zależą od przepływu powietrza nad skrzydłem). Każda odpowiedź zawierająca słowo „tak” przechodzi następnie do omówienia ruchu nad ziemią. Czemu? Samolot leci w powietrzu i nie ma absolutnie żadnego związku z ziemią. Pytanie nie dotyczyło ruchu naziemnego.

W przypadku wszystkiego, co leci przy stałym wietrze, nie ma czegoś takiego jak wiatr. Niemożliwe jest, aby na statek powietrzny oddziaływał wiatr, ani żadna osoba ani urządzenie w tym samolocie nie wykryły tego wiatru bez zewnętrznego układu odniesienia (obserwacja ruchu naziemnego, sprzętu nawigacyjnego, gwiazd ...). Ziemia porusza się względem toru lotu, tak, ale nie jesteś na ziemi.

Przy stałym wietrze: lecisz w nieruchomym powietrzu. Nieruchome powietrze, w którym lecisz, porusza się nad ziemią.

Zwykle chcesz polecieć z punktu A do punktu B, lecąc do tyłu w pytaniu, oczywiście oznacza to oddalenie się zamiast zbliżania się do celu i to prawda.
Termin czołowy wiatr implikuje podłoże jako odniesienie.
@a.out tak, masz rację. W kategoriach przeciwnego wiatru nie ma żadnego związku z ziemią.
Ważne jest, aby dokonać wyraźnego rozróżnienia między lataniem (w powietrzu) ​​a śledzeniem (nad ziemią). Wiatr wpływa na to drugie, ale nie na pierwsze. Połączenie tych dwóch terminów podsyca błędne przekonanie, szeroko rozpowszechniane przez opinię publiczną, a nawet przez niektórych pilotów (i osoby osłabiające), że wiatr w jakiś sposób wpływa na lot: przerażający i mityczny „zakręt z wiatrem”. Zatem w przypadku braku odniesienia do podstawy w pierwotnym pytaniu (które zostało od tego czasu zredagowane przez PO w celu uwzględnienia go), odpowiedź brzmi „nie”.
Głosowanie w dół, ponieważ OP w rzeczywistości mówił o prędkości względem ziemi, a „nie ma czegoś takiego jak wiatr” i stwierdzenie, że wiatr „nie wpływa na lot” jest zbytnim uproszczeniem kwestii ram odniesienia. W codziennych sytuacjach istnieje wiele problemów, takich jak wiatr w górze, porywy, uskok wiatru, ślizg boczny i problemy nawigacyjne, w których naleganie na wszystko w ramie wiatru nie ma sensu. To tak, jakby powiedzieć, że nie możemy wspomnieć o „prędkości przeciągnięcia”, gdy mówimy o przeciągnięciu, lub powiedzieć, że obracająca się rama odniesienia lub rama inercyjna jest lepsza w przypadku pytań o obciążenie skrzydeł na zakrętach lub efekt Coriolisa.
Pytanie * określa * prędkość względem ziemi.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...