Pytanie:
Czy helikopter może stać na ziemi do góry nogami na głowicy wirnika?
PTwr
2017-07-04 13:52:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Z tego, co rozumiem, głowica wirnika musi być wystarczająco mocna, aby utrzymać zawieszony pod nią ciężar jednostki, i brzmi dość mocno. Jednak ostrza wyglądają dość krucho (jak na kawałek metalu).

Krótko mówiąc, czy helikopter może zrobić coś takiego?

It's fake, isn't it?

Znalazłem źródło tego obrazu GIF: Escape to Witch Mountain (1975) . Ta scena ma około 1h 19m. Witajcie @Peter Kämpf za zidentyfikowanie tego helikoptera jako Hughes 500, co doprowadziło mnie do listy filmowych helikopterów.

W scenie z ludźmi i Australijski helikopter, wprawne oko dostrzeże brak „efektu zielonego ekranu” (to film sprzed 40 lat!), Więc wygląda na to, że ten Hughes 500 został naprawdę przewrócony do góry nogami! (Czy powinniśmy teraz zbadać to dokładniej w Movies.SE?)

Ugly screenshot

Kontynuacja Movies.SE

To byłaby niezła przejażdżka.
To tylko model. Poza zielonym ekranem istniały technologie pozwalające na tworzenie takich scen jako efektów specjalnych. Można zastosować zarówno kompozycję, jak i matowanie. Być może największą zaletą jest to, że obraca się w niewłaściwy sposób.
@simon Amerykański helikopter czy europejski?
@Simon lub może z Australii? :)
@KorvinStarmast Wirnik MD500 obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dlatego kadłub, gdy jest odwrócony, z ostrzami zabezpieczonymi przed obracaniem się, kadłub obracałby się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Technologia zielonego ekranu została wynaleziona w latach 30. - około 70 lat temu, więc nie jest niemożliwe korzystanie z technologii zielonego ekranu (wtedy nazywano ją niebieskim ekranem) 40 lat temu.
@slebetman stary zielono-niebieski ekran jest dobrze widoczny gołym okiem, sceny z latającym helikopterem do góry nogami to przykład jak okropnie może to wyglądać :) Obracająca się scena wygląda zbyt realistycznie jak na 40-letni efekt specjalny (dlatego zawsze myślałem, że to nowoczesny Photoshop ).
Z pewnością wiązało się to z użyciem magii. Czarodziej postawił go na ziemi * po * zatrzymaniu silnika i wirników, co byłoby niemożliwe w locie. W przeciwnym razie dotknięcie ziemi byłoby niezwykle destrukcyjne. Najwyraźniej czarodziej * sam * to nakręcił, jak mówi @Simon, helikopter nie jest do tego zdolny.
@PTwr - Nawet dzisiaj spodziewałbym się, że będzie to praktyczny efekt w przypadku większości filmów.
@slebetman - chociaż zarówno zielony, jak i niebieski ekran są technikami kluczowania kolorem, rzeczywisty mechanizm jest zupełnie inny. Tradycyjny niebieski ekran zazwyczaj rozdzielał film na kolory RGB i usuwał cały pasek niebieskiego (powodowało to problemy podczas kręcenia filmu o Supermanie, z oczywistych względów - kostium musiał być zabarwiony na zielono). Nowoczesny zielony ekran wykorzystuje komputer do wyszukiwania raczej wąskiego zakresu zieleni (zwykle), a nowoczesne narzędzia do komponowania / edycji pozwalają również na lepsze dostrojenie wyników).
Australijski? [Czy masz na myśli Amerykanina?] (Https://en.wikipedia.org/wiki/MD_Helicopters_MD_500)
Nawiasem mówiąc, „Czy powinniśmy teraz zbadać to dokładniej w Movies.SE?” - tak. Nie wiemy, jak to się stało, ale wiemy, co było * nie * zrobione. To, czego nie zrobili, to wziąć prawdziwy helikopter, odwrócić go do góry nogami i wprawić w ruch.
@Simon Poczekaj sekundę, myślałem, że amerykańskie [wirniki obróciły się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara] (http://www.aerospaceweb.org/question/helicopters/q0212b.shtml) ... tak odwrócone obróciłoby się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a zatem kadłub w przeciwną stronę?
@KorvinStarmast Er, kaszel, kaszel, tak. Eee, za wcześnie rano, poziom kofeiny wciąż jest niebezpiecznie niski.
@Simon Winię za efekt Coriolisa.
@PeterMortensen to był żart
Sześć odpowiedzi:
aeroalias
2017-07-04 17:59:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Stać na jego głowicy wirnika? tak, może. Obracać? niedługo.

Piasta wirnika i łopaty są dość mocne i przynajmniej chwilowo mogą unieść ciężar helikoptera (pomijając kwestię wyważenia). Ostrza są zaprojektowane do pokonywania naprężeń podczas trzepotania i mogą przenosić obciążenie. Jednak piasta wirnika nie jest zaprojektowana do przejmowania obciążeń w tej postawie (jest przeznaczona do podnoszenia helikoptera, a nie do jego pchania), a jej możliwości są otwartą kwestią. Możesz postawić helikopter do góry nogami, ale to będzie krótka sprawa, bez gwarancji, że części kiedykolwiek będą działać poprawnie.

Jednak jeśli chcesz obrócić helikopter, wpadniesz na liczba problemów. Możesz zacisnąć łopatki i spróbować się obracać, ale piasta wirnika będzie miała trudności z przejęciem obciążenia. Droga obciążenia od wirników do kadłuba jest zaprojektowana tak, aby przenosić ładunki, a nie to.

Śmigłowce nie są przeznaczone do długotrwałego lotu odwróconego, w związku z czym systemy nie są przeznaczone do czegoś takiego. Na przykład układ smarowania skrzyni biegów nie będzie działał długo w stanie odwróconym. Obracające się drążki sterujące nie przejmą ciężaru skrzyni biegów, nie mówiąc już o helikopterach.

Ale najpierw obciążenia dynamiczne - systemy helikopterów poniżej piasty wirnika nie są zaprojektowane do przenoszenia obciążeń obrotowych, sam strasznie niezrównoważony, jak kadłub. Nawet lekkie łopaty helikoptera są wyważone, aby zapobiec niebezpiecznym wibracjom - w takim przypadku obracający się kadłub najprawdopodobniej rozerwałby helikopter, zanim cokolwiek innego.

Przepływ paliwa też nie będzie działał do silników.
„nie na długo” - miłe niedopowiedzenie! Byłbym zdziwiony, gdyby udało mu się choćby pół rewolucji. Rezultatem będzie całkowite zniszczenie.
@KorvinStarmast Jak to jest? Silniki znajdują się tuż pod wirnikiem, a paliwo znajduje się w części tylnej i poniżej („nad”) przedziału pasażerskiego; czy grawitacja nie pomoże? A może masz na myśli to, że siła odśrodkowa uniemożliwi jej przepływ?
@cat Większość ogniw paliwowych ma pompy na dole. Kiedy odwrócisz go do góry nogami, szybko skończysz z powietrzem w przewodach paliwowych. Zbiorniki paliwa nie są pod ciśnieniem, zasilanie paliwem jest zwiększane, gdy pompy zassają do nich paliwo ze zbiornika.
„Stać na jego głowicy wirnika? Tak, może”. Nie, absolutnie nie. Zdolność głowicy wirnika do podpierania helikoptera do góry nogami nie jest kwestią otwartą. Nie może tego zrobić, zawiasy łopatek nie będą tego wspierać z wirnikiem, który się nie obraca.
Peter Kämpf
2017-07-05 00:00:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To wygląda na model, który został starannie ustawiony do obracania.

Po pierwsze fakty: FAR część 27 reguluje kryteria projektowe dla wiropłatów. W szczególności FAR 27.337 stwierdza:

Wiropłat musi być zaprojektowany dla—

(a) Limit manewrowego współczynnika obciążenia wahający się od dodatniego limitu 3,5 do ujemnego limitu wynoszącego - 1,0 [wycinek]

Więc tak, w przeciwieństwie do bezpodstawnych twierdzeń w najwyższej ocenie, odwrócony wał wirnika może wspierać ciężar (najprawdopodobniej pustego) helikoptera. Środek ciężkości znajduje się bardzo blisko masztu wirnika, a siły żyroskopowe mogą nawet ustabilizować kadłub na tyle długo, aby sfilmować jeden pełny obrót, ale mimo to klipu nie da się sfilmować prawdziwym helikopterem bez zepsucia rzeczy. Spójrz na rysunek Hughes 500 C, typ użyty w klipie, poniżej:

Hughes 500 three-side view

Hughes 500 widok z trzech stron (zdjęcie źródło)

Najwyraźniej ogon wystaje ponad płaszczyznę wirnika, więc coś musi zostać najpierw złamane, zanim kadłub będzie mógł się swobodnie obracać. Następnie wszystko trzeba dokładnie ustawić i jakoś obrócić kadłub. Ten film nie powstał po odwróconym lądowaniu - to niemożliwe w przypadku zwykłych helikopterów. Z połączonej strony:

Aby umożliwić komercyjnemu helikopterowi lot do góry nogami, producenci musieliby usztywnić jego łopaty wirnika, aby nie zginały się, aby nie przylegały do ​​korpusu helikoptera (w przeciwnym razie może oderwać własny kadłub lub inne krytyczne elementy). Musieliby także przeprojektować przegub łączący łopaty wirnika z resztą pojazdu, aby mógł wytrzymać obciążenie odwróconego helikoptera. paliwo i smary mogły być prawidłowo rozprowadzane podczas odwracania helikoptera.

Strona nie jest stabilna, ale to byłby kolejny powód, dla którego ten klip nie jest prawdziwy. Latanie do góry nogami byłoby podobne do balansowania miotłą na czubku palca.

Zwróć uwagę, że część FAR 27 nadal wymaga obciążenia równego postawieniu helikoptera na głowie, niezależnie od tego, czy ostrza dotykają ciała podczas załadowany za -1g. Mimo że helikopterem nie można latać w pozycji odwróconej, obciążenia, które by to spowodowały, muszą być nadal tolerowane, ponieważ mogą wystąpić podczas normalnego lotu, gdy silny podmuch uderza w samolot.

Moje wyjaśnienie: Ktoś wziął jego model helikoptera, urwał część ogona (zwróć uwagę, że w zacisku brakuje jego pionowej części!) i ostrożnie wyrównaj go na głowicy wirnika. Pamiętaj, mógł nawet przymocować głowicę wirnika do ziemi za pomocą niektórych kołków namiotowych. Wewnątrz zawiasów jest wystarczająco dużo struktury, aby to ułatwić. Kręcenie się jest łatwe i nie, nie ma nierównowagi, która „rozerwałaby helikopter na strzępy”, zwłaszcza przy tak powolnej prędkości obrotowej.


EDYCJA: Dzięki nieocenionej pomocy @ PTwr jest teraz jasne, że jest to scena z filmu Disneya „ Escape to Witch Mountain” z 1975 roku, w której dwójka dzieci jest ścigana przez złego milionera. Jego helikopter w jednej scenie leci i ląduje do góry nogami. Z www.rotaryaction.com:

… śmigłowiec unosi się do góry nogami i ląduje w tej pozycji, wciąż się obracając, przyprawiając pilota i pasażera o zawroty głowy.

Jest to więc hollywoodzki efekt specjalny, a biorąc pod uwagę czas filmu (przed CGI), musiał zostać nakręcony przy użyciu makiety.

Istnieje ogromna różnica między lotem odwróconym a obrotem stojącym na wirniku: Odwrócone latanie polega głównie na jednym: utrzymywaniu głowicy wirnika poniżej środka ciężkości. Przesuwając głowicę wirnika, a nie środek ciężkości. Oczywiście w pozycji stojącej to nie działa.
@VolkerSiegel: Tak, to właśnie miałem na myśli mówiąc o stabilności i wyważeniu miotły na czubku palca.
Fajne miejsce! [Jego ucieczka na górę czarownic (1975)] (http://www.rotaryaction.com/e.html). :)
@PTwr: Świetne znalezisko, dziękuję! Nigdy nie wiedziałem bez twojej podpowiedzi!
@PeterKämpf Nie znalazłbym tego bez nazwy choppera :) Do tej pory myślałem, że to tylko przypadkowa magia Photoshopa.
Fakt, że jest to model lub efekt specjalny, polega na tym, że kadłub obraca się w niewłaściwy sposób.
Rozładunek i ujemne g są szczególnym problemem w przypadku śmigłowców o dwóch łopatkach, powodując uderzanie masztu. Hughes 500 nie jest takim helikopterem. Model mógł być zakotwiczony w ziemi, łopaty modelu mogły być nawet przyspawane do głowicy wirnika jako podparcie - prawdziwy helikopter ma zawiasy zawiasowe. Gdyby maszt wirnika nie został zakopany 5 metrów pod ziemią, przewróciłby się.
Twoja odpowiedź może być poprawna dla modelu, jednak pytanie dotyczy prawdziwego helikoptera.
@Koyovis: Czy część 27 FAR ma zastosowanie do modeli? Czy paliki namiotu nie zostałyby zakopane w ziemi? Nie widzę potrzeby przedłużania masztu wirnika o 5 m. Proszę wyjaśnij swój komentarz.
Łopaty wirnika nie podtrzymują kadłuba do góry nogami z powodu zawiasów łopatkowych. Maszt wirnika musiałby być zakopany głęboko w ziemi - ale rzeczywisty maszt wirnika helikoptera zatrzymuje się na zawiasie wirnika.
Koyovis
2017-07-04 21:06:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, nie mogą. W głowicy wirnika jest zawias, który sprawi, że helikopter będzie chciał się przewrócić, nie będzie się obracał jak na filmie: nie jest podparty przez łopatki leżące na ziemi. Wyobraź sobie, że nie ma łopat, a zobaczysz, jak niemożliwe jest wyważenie całej konstrukcji na szczycie masztu wirnika. Funkcjonalnie (w tym przypadku) noży nie ma, odchylają się do góry & w dół, patrz czerwone kółko na poniższym rysunku.

enter image description here

Niektóre helikoptery mają bezłożyskową głowicę wirnika, tak zwymiarowaną, aby kadłub podążał za tarczą wirnika podczas zawieszenia w powietrzu. Nie po to, aby zawieszać niewyważenie obracającego się kadłuba do góry nogami: CoG musi znajdować się dokładnie w jednej linii z masztem wirnika, aby tak się stało, a prawdziwe helikoptery są projektowane z użytecznym zasięgiem CoG.

Kiedy wszystko jest w porządku w powietrzu, można sobie wyobrazić, że helikopter leciałby do góry nogami, gdyby kolektyw mógł podróżować w dół tak bardzo, jak może podróżować w górę, i gdyby kadłub był podtrzymywany jak miotła na dłoni i nie obracał . Ale nie na ziemi, jak na filmie, nie.

Aktualizacja

Bezłożyskowe głowice wirnika mają zginane belki zamiast czystych zawiasów, więc głowica wirnika ma pewna nieodłączna sztywność, aby utrzymać kadłub w pozycji pionowej, gdy helikopter jest odwrócony. Trochę sztywność: gdy wirnik obraca się, siły odśrodkowe działające na łopaty pomagają w utrzymaniu ich w pozycji rozciągniętej.

Zdecydowana większość helikopterów ma zawiasy łopatkowe lub wahliwe zawiasy, dzięki czemu helikopter przewraca się w sytuacji jak na filmie. Tak, kadłub może stać na szczycie masztu wirnika, ale maszt wirnika nie pozostanie w pozycji pionowej, tylko zawiasowo.

enter image description here

Rzeczywista głowica wirnika Hughes 500. Sprawdź, gdzie znajduje się zawias klapowy.

Jestem prawie pewien, że przeczytałem, że helikopter zdolny do ujemnego G nie jest możliwy i myśląc o tym, wierzę, że zawias łopoczący spowoduje dokładnie ten sam problem, co na ziemi - wirnik jest przechylany przez przesunięcie podnoszenia z cyklicznym, a korpus _wisi_ pod spodem to, więc przy ujemnym G, ciało by się przewróciło.
W rzeczy samej. Mogą wytrzymać -1 g, ale tylko w normalnej pozycji, z wirnikiem na górze :) Możliwym wyjątkiem może być głowica wirnika bez zawiasów, z korpusem wyważonym na górze, gdzie nikt nie wykonuje dzikich ruchów.
Czy ten typ głowicy wirnika / zawiasu z Hughes 500 jest używany w tym filmie (jako model)?
@PTwr Nie, pochodzi z demonstratora EC 145. W książce informacyjnej, którą posiadam, wymieniono Hughes 500 jako mający stosunek przesunięcia zawiasów wynoszący 12 cm: klasyczny rotor na zawiasach, który mógłby się przewrócić.
@Koyovis, pozycja nie ma znaczenia. Czas tak. Może wytrzymać -1G, więc nagła turbulencja go nie przerwie, ale nie może polecieć w tę stronę dłużej niż sekundę lub dwie, ponieważ by się przewróciła.
@PTwr Zaktualizowany obraz jest podobny do głowicy wirnika Hughes 500. Zawias łopatkowy zapobiega utrzymywaniu masztu wirnika w pozycji pionowej.
@ Jan Hudec W przypadku latającego helikoptera i obracającego się wirnika kadłub jest ustawiany w jednej linii z torem tarczy wirnika za pomocą mechanicznego momentu. Wirniki z przesunięciem zawiasowym i wirniki bezłożyskowe wykorzystują do tego siły odśrodkowe wirujących łopatek. Mają one również ograniczoną zdolność do utrzymywania kadłuba w pozycji pionowej, gdy jest odwrócony do góry nogami. Tylko chwiejący się wirnik przewróciłby się natychmiast - ich kadłuby również podążają za ustawieniem tarczy wirnika, ale jest to spowodowane siłami aerodynamicznymi, które działają z pewnym opóźnieniem w normalnych sytuacjach, ale są zbyt wolne, aby latać do góry nogami.
@JanHudec Bo-105 może zapętlić, ale nie może wykonywać długotrwałego lotu odwróconego. Możliwe, że inne modele też.
@jwenting, pętla jest zwykle dodatnim manewrem G. Wirnik cały czas ciągnie za korpus.
@jwenting Nie może latać na zewnętrznej pętli. Jakikolwiek trwały manewr musi być poniżej + ve G.
gwally
2017-07-07 02:47:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hughes 500, Dodge Tradesman

Według witryny internetowej http://www.rotaryaction.com/e.html, helikopter był prawdziwy Hughes 500 z wysuniętymi płozami do lądowania.

Zakładam, że nawet gdyby kadr był prawdziwy, użyliby odrobiny magii filmu, aby uzyskać efekt. Aby uzyskać odpowiednią prędkość obrotową w filmie, założyłbym, że pociągnęli za silnik, użyli obrotowego silnika elektrycznego do kontrolowania dokładnej prędkości wirowania i wyważali helikopter, aby uzyskać efekt. moje wyszukiwanie ciekawostek filmowych okazało się puste. Poszedłem więc do IMDB, aby zobaczyć, kim są ludzie od efektów specjalnych i zadać im pytanie. Niestety Art Cruickshank zmarł w 1983 r., Danny Lee zmarł w 2014 r. Hal Bigger jest wymieniony jako niewymieniony w czołówce facet od efektów specjalnych, ale nie mogłem dowiedzieć się, czy żyje, ani adresu kontaktowego.

Jeśli ktoś chce skontaktować się z załogą i zapytać, w jaki sposób osiągnęli efekt, to jeden ze sposobów uzyskania odpowiedzi na temat tego, jak to zostało zrobione. Powiem innym, czy możesz to zrobić prawdziwym helikopterem. Zakładam, że w idealnych warunkach można by się włączać i startować. Ale nie bez zmodyfikowanej wersji Hughes 500.

Obsada i załoga IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0072951/fullcredits?ref_=tt_cl_sm#cast

KorvinStarmast
2017-07-04 21:54:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie. Zignorowałeś wyjaśnienie, jak działają układy napędowe.

Kiedy silniki sprzęgają się z przekładnią, łopatki zaczynają się obracać. Sprzęgło sprężynowe / sprzęgło jednokierunkowe jest ustawione tylko w jednym kierunku obrotowym i do zaczepiania. Jeśli obciążenie pochodzi z innego kierunku obrotów, odłącza się. (Patrz strona 4-6 łącza).

W tym konkretnym przypadku - poza problemem braku wyważenia kadłuba - większość jednostek samobieżnych śmigłowca nie włączyłaby się prawidłowo.

Bardziej paląca trudność polegałaby na tym, że (gdyby silniki uruchomiły się) silnik pracowałby do momentu pojawienia się problemów z układem paliwowym.

Typowe układy paliwowe w helikopterach polegają na podawaniu grawitacyjnym pomp na dnie ogniwa paliwowego, które następnie zwiększają ciśnienie paliwa i dostarczają je do silnika. Odwrócenie do góry nogami oznacza, że ​​paliwo trafi na nowe dno (na górę), a powietrze na górę (na dół), w którym to momencie pompy paliwa zaczną zasysać powietrze zamiast paliwa. Jeśli dostaniesz wystarczającą ilość powietrza do przewodów paliwowych, możesz oczekiwać, że silnik będzie miał problemy z dostarczaniem mocy do układu wirnika.

(@JanHudec zauważył, że sprzęgło sprag prawdopodobnie włączy się, więc część odpowiedzi może być nieprawidłowa. Mogę edytować później po kolejnym oszacowaniu. Co to jest jednostka wolnobieżna? To pozwala na automatyczne obracanie, stracić moc napędu z silników).

Sprzęgło kłowe nie miałoby problemu z włączeniem do góry nogami, ponieważ w przypadku sprzęgła kłowego jedyną rzeczą, która ma znaczenie, jest względny obrót i moment obrotowy między dwoma elementami, a nie to, który faktycznie się obraca, a który jest statyczny. A silnik nadal obraca się w ten sam sposób względem skrzyni biegów. Sprzęgło odśrodkowe by się tym przejmowało, ale helikoptery tego nie używają (zachowuje się inaczej).
Oczywiście * łożyska * prawdopodobnie ulegną awarii (ponieważ mają różną wytrzymałość na obciążenie w różnych kierunkach), a obciążenie zerwie lub wyprze układ napędowy, który normalnie nie musi go przenosić, ale różni się to od problemu, który opisujesz.
Ładny, przyjazny dla laika plik PDF. Dzięki :)
@JanHudec Hmm, czy odwróciłem kierunek na moim małym szkicu z wektorami i obrotem? (Zrobiłem szybkie oszacowanie „tyłu serwetki”. Z twojego komentarza wynika, że ​​ta odpowiedź jest błędna, ponieważ zrobiłem to od tyłu na moim szkicu. Siła oporu z głowy skierowała się w innym kierunku. Dzięki za komentarz, może ta odpowiedź powinna zostać usunięta (a Koyovis dał lepszą odpowiedź).
@PTwr Cieszę się, że link był pomocny. :) Moja odpowiedź może mieć jednak fatalną wadę i będzie wymagać kolejnej edycji lub usunięcia. Pamiętaj, aby dodać link do zakładek; to na pewno przydatne.
@JanHudec Miałem mentalny model ziemi działającej jak hamulec wirnika i właśnie zdałem sobie sprawę, skąd pochodzi dodatkowy wektor, którego nie ma. Prawdopodobnie zostanie usunięty później.
Volker Siegel
2017-07-05 00:02:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy to może ...? Tak. Ale ... praktycznie nie.

Poniższe punkty wyjaśniają, dlaczego odpowiedź brzmi, ściśle mówiąc, tak. Ale potem wyjaśniają, dlaczego w praktyce nie jest to pomocne. Zwróć uwagę, że każdy przypadek zawodzi tak szybko, że właściwości techniczne helikoptera są w większości nieistotne.

Czy może stać na głowicy wirnika?

Tak. Śmigłowiec jest w ładnej równowadze .

Po prostu znajduje się w niestabilnej równowadze .
Ale sztywność centralnego wału napędowego powinna być wystarczająca, aby przez chwilę utrzymać go w równowadze. I zwróć uwagę, że wał napędowy jest nieco przechylony, a nie dokładnie pionowy. Jeśli pilot weźmie do ręki instrukcję i wyszuka odpowiednią listę kontrolną, helikopter na pewno się przewróci.

Więc praktycznie Nie .

Czy to możliwe obracać na głowicy wirnika?

Tak. Brak równowagi nie jest problemem , kiedy zaczyna się powoli obracać.

To się zmieni, ale nie będzie to cała rewolucja . Prawdopodobnie nie więcej niż jedna czwarta tury. Istnieją pewne problemy spowodowane brakiem helikopterów z symetrią obrotową. Gdy tylko stoi na wirniku, orientacja wału jest taka, że ​​środek ciężkości znajduje się nad głowicą wirnika. W zależności od ilości paliwa i zapięcia pasów przez pilota środek ciężkości będzie znajdował się kilka centymetrów od osi wału. Oznacza to, że oś obrotu musiałaby być przechylona o kilka stopni względem wału.

Praktycznie Nie”.

Czy głowica wirnika może poradzić sobie bez odlecenia?

Tak. Głowica wirnika byłaby stabilizowana przez wciśnięcie w ziemię .

Problem dotyczy innych części helikoptera. Wszystkie inne części. Wszyscy odlecieliby .
Po obróceniu się o pewien kąt helikopter przesunąłby się na bok środka ciężkości, obracając się również wokół głowicy wirnika na osi poziomej. Przed dotknięciem ziemi lekko przechyli głowicę wirnika, co ze względu na długą dźwignię spowoduje gwałtowne poruszenie łopatami wirnika, jeśli wcześniej nie pękły. Niedługo później połączenie głowicy wirnika i górnego wału napędowego pęknie, co doprowadzi do rozbicia się helikoptera.

Zakładając, że chcemy, aby więcej rzeczy nie odleciało, takich jak wał napędowy, łopaty i pilot,
praktycznie Nie .

Głowica wirnika, wciśnięta w ziemię, po prostu tam siedzi, długo i szczęśliwie .

Tak, wał wirnika jest wystarczająco mocny, aby podeprzeć kadłub, ale co zapobiega jego przewróceniu?
Aby móc obracać się z CoG nad wirnikiem, helikopter musiałby być ** idealnie ** wyważony bocznie i wzdłużnie. Żaden helikopter nie jest w ten sposób zbudowany. Rozerwałby się na kawałki w bardzo krótkim czasie, gdy kadłub przewrócił się i pękł wału.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...